سازمان شما فارغ از اینکه در چه صنعتی فعال است، چند سال قدمت و چه وسعتی دارد، راهی جز تحول دیجیتال و رهسپاری در این سفر ندارد. کلینیک مشاوره تحول دیجیتال دیتیجی تنها مرکز تخصصی کشور در این حوزه است که با رویکرد منحصر به فرد خود (مدل۲۰۲۰۰)، سازمان‌ها را در سفر دیجیتالشان همراهی می‎‌کند. 

ما در دیتیجی به روش متناسب‌تان و با رویکردی جامع و بومی، شما را در مسیر تبدیل شدن به یک زبده دیجیتال قرار خواهیم داد.

بلوغ‌سنجی، قطب‌نمای تحول دیجیتال

سازمان­‌ها به‌­منظور شروع به تجربه‌گری در حوزه تحول دیجیتال یا تدوین نقشه‌راه تحول دیجیتال خود، در وهله اول باید به بینش جامعی از وضعیت فعلی دیجیتال خود برسند، لذا بلوغ‌­­سنجی دیجبتال را می‌­توانیم اولین گام در تدوین نقشه‌­راه تحول دیجیتال یک سازمان بدانیم. 

سازمان­‌ها با استفاده از یک مدل سنجش بلوغ استاندارد و جامع، با دستیابی به بینش مناسب از وضعیت فعلی دیجیتال، می‌­توانند نقاط قوت و ضعف دیجیتال را شناسایی و جهت رشد و ارتقاء خود در این حوزه برنامه­‌ریزی نمایند. 

سازمان­‌ها در مسیر دیجیتالی­‌سازی قبل از هر اقدامی برای دیجیتالی شدن، می‌­بایست با بلوغ­‌سنجی آمادگی و وضعیت دیجیتال خود را بسنجند، تا بدانند از کجا و چگونه شروع کنند. بلوغ­‌سنجی دیجیتال همچون قطب­‌نمای سفر دیجیتال است که مسیر را برای سازمان­‌ها مشخص می­‌کند.

مشاوره تحول دیجیتال ، پروژه تحول دیجیتال ، پیاده سازی تحول دیجیتال ، نقشه راه تحول دیجیتال ، پروژه نقشه راه تحول دیجیتال ، اجرای تحول دیجیتال

 

مدل تحول دیجیتال ۲۰۲۰۰

بدین منظور دیتیجی، برای بلوغ سنجی دیجیتال از راهکار اختصاصی خود، مدل تحول دیجیتال ۲۰۲۰۰، بهره می‌برد. مدل تحول دیجیتال ۲۰۲۰۰، بلوغ دیجیتال سازما‌‌ن‌ها را با توجه به مؤلفه‌های ده­‌گانه تحول دیجیتال و با بهره‎گیری از ۱۰۰ شاخص عملیاتی، با نگاه چابک ارزیابی می‎کند و سطح بلوغ دیجیتال هریک از شرکت‌ها را مشخص می‌نماید که می‌تواند پایه برای تعریف ابتکارات جهت تجربه‌گری در این حوزه باشد. 

درنتیجه بلوغ‌سنجی دیجیتال سازمان­‌ها قادر خواهند بود که با آگاهی از سطح بلوغ دیجیتال خود، برای رشد و ارتقاء در این حوزه برنامه‌­­ریزی نمایند. در این مدل علاوه بر ارزیابی بلوغ دیجیتال، نقاط قوت و ضعف هریک از سازمان­‌ها در حوزه دیجیتال شناسایی می­‌شود. این مورد اولین گام برای ترسیم نقشه‌­راه تحول دیجیتال آن­ها خواهد بود.

مدل تحول دیجیتال ۲۰۲۰۰ در دانشگاه تهران توسعه یافته و در دو دوره از ارزیابی ملی تحول دیجیتال نیز از آن استفاده شده است. در سومین و چهارمین دوره ارزیابی ملی تحول دیجیتال بیش از ۳۵ سازمان ایرانی از صنایع مختلف با این مدل بلوغ‌سنجی شده‌اند. همچنین در پروژه‌های تدوین نقشه‌راه تحول دیجیتال از این مدل بهره برداری شده است.

این مدل با بررسی جامع تمامی مدل‌های مطرح بلوغ‌سنجی دیجیتال طراحی شده است. با توجه به فقدان یک مدل جامع که اجماع نظر بر روی آن باشد نیاز به طراحی چنین مدلی در دانشگاه تهران مطرح شد و گروهی از پژوهشگران با تعریف این مسئله، مدل تحول دیجیتال ۲۰۲۰۰ را طراحی نمودند. این مدل در سه سال عمر خود به صورت مستمر بهبود یافته و امروز آخرین ویرایش آن در سازمان‌ها به کار گرفته می‌شود. 

به منظور طراحی این مدل، مدل‌هایی همچون کپچمینای، فارستر، مکنزی، دیلویت، پی‌دبلیوسی، بی‌سی‌جی، نویلند، سیسکو و تی‌ا‌م فروم به صورت کامل تحلیل و مدل تحول دیجیتال ۲۰۲۰۰ به عنوان یک مدل مرجع طراحی گردیده است‌

 

 

اما راه شما برای رهسپاری سفر دیجیتال چیست؟

دیتیجی از دو مسیر ارائه خدمات مشاوره‌ای و انجام پروژه‌های تدوین نقشه‌راه تحول دیجیتال سازمان‌ها در مسیر تحول دیجیتال همراهی می‌کند.  ارائه خدمات مشاوره‌ای در حوزه تحول دیجیتال با توجه به اقتضای سازمان‌، صنعت سازمان و نتایج حاصل از بلوغ‌سنجی به صورت گام به گام و با توانمندسازی سازمان صورت خواهد گرفت. پروژه‌های تدوین نقشه‌راه تحول دیجیتال نیز با رویکری چابک، مسئله‌محور، اکوسیستمی و چتری با توجه به ویژگی‌های خاص هر سازمان صورت می‌پذیرد. دستاورد این پروژه نقشه‌راه تحول دیجیتال سازمان خواهد بود که گام به گام مسیر حرکت آن در سفر دیجیتال مشخص می‌نماید.

دیتیجی قدم به قدم تا تبدیل شدن به یک زبده دیجیتال در مسیری پرچالش و جذاب کنار در شما خواهند ماند.