اعلام برنامه سه‌ساله تحول دیجیتال در گروه بانکداری لویدز

1396/12/12

گروه بانکداری لویدز یک مؤسسه خدمات مالی است که با میلیون‌ها مشتری، جزو اولین بانک‌های کشور انگلستان به شمار می‌رود.

در ماه جاری این بانک برنامه‌‌ تحول خود را برای چگونگی خدمت‌رسانی به مشتریان از طریق سرمایه‌گذاری قابل توجه در حوزه دیجیتال، به صورت رسمی اعلام کرد.

بانک لویدز که سود سالانه خود را در سال ۲۰۱۷، ۳/۵ میلیارد پوند اعلام کرده بود، برنامه سه ساله‌ای را برای دیجیتالی­‌سازی بانک ارائه داده است. بر اساس این برنامه، بانک ۳ میلیارد پوند بر تحول کسب‌و‌کار خود که شامل سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی درفناوری‌اطلاعات است، هزینه خواهد کرد.

آنتونیو هورتا-اوسوریو، مدیر عامل گروه بانکی لویدز گفته است: ‌«ما تحول کسب‌و‌کار خود را تا جایی ادامه می‌دهیم که در این دنیای دیجیتال، موفق باشیم. مرحله بعدی استراتژی ما، اطمینان از داشتن توانایی‌هایی

است که برای رسیدن به موفقیت‌های آینده لازم و ضروری خواهد بود.»

بانک لویدز چهار حوزه تجربه مشتری، دیجیتالی‌سازی بانک، حداکثرسازی توانمندی‌های بانک و تحول در چگونگی انجام کارها را برای تمرکز بر نیازهای مالی و رفتار مشتریان در آینده، مورد توجه قرار داده است.

در بیانیه بانک چنین آمده: «ما بیش از ۳ میلیارد پوند در این اقدامات استراتژیک، سرمایه‌گذاری خواهیم کرد (با افزایش ۴۰ درصدی نسبت به استراتژی گذشته) و از طریق یک برنامه زمانی، خود را متحول خواهیم ساخت و به یک فراهم‌کننده خدمات مالی دیجیتال، ساده، با تمرکز بر مشتری و ریسک کم تبدیل خواهیم شد.»

بنا بر اعلام بانک لویدز، این بانک بر روی فناوری‌های جدید سرمایه‌گذاری خواهد کرد تا فرآیندهای بانکی را برای مشتریان ساده و آسان‌تر نماید و در عین حال هزینه‌ها کاهش یابد. این برنامه شامل ساده‌سازی و مدرن‌سازی پیشرفته داده‌های بانک، زیرساخت فناوری اطلاعات و ارتقاء بهره‌وری از طریق قابلیت‌های فناوری‌ می‌باشد.

با انقلاب فین‌تک، عادات مشتریان بانک‌ها، در حال تغییر و انتظارات آن‌ها بالاتر رفته است. بانک‌های سنتی مجبورند که به این تغییرات و انتظارات فزاینده در انجام فعالیت و خدمت‌رسانی به مشتریان توجه نمایند.

لازم به ذکر است در اوایل این ماه بانک لویدز، ۲۵۰ شغل در تیم فناوری اطلاعات را حذف کرد و در عوض ۱۵۰ سمت جدید فناوری‌اطلاعات در ارتباط با مشتری[1] را ایجاد نمود. به گفته مسئولین این بانک، هدف از این تغییرات، حصول اطمینان از پاسخگویی به نیازهای مشتریان، در سریع‌ترین زمان ممکن و به صورت کارا بوده است.

 

 

[1] customer-facing IT